www.netportharita.com.tr 
Anasayfa Netport Harita Hakkında Netport Hizmetleri Netport Teknik Kadrosu Referanslarımız Güncel Haberler Netport İletişim
 
İzmit Körfez Geçişi Son Durumu

Haziran 2009’da ihalesi tamamlanan İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu’nda yüklenici firma ihalenin üzerinden yaklaşık bir yıl geçtiği halde tek çivi çakmadı. Üstelik firma bir de altı aylık ek süre kopardı
 
 

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi için 22 yıl 4 ayla en düşük yapım ve işletme süresini veren NurolÖzaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’a, 6 ay ek süre avantajı sağlayan piyango vurdu. Ulaştırma Bakanlığı, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’ın 22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini verdiği ‘İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi’ ihalesini, yaklaşık 10 ay önce ‘onay’ için Yüksek Planlama Kurulu’na (YPK) sundu. İhaleyle ilgili YPK öncesinde ve sonrasında ilginç, ilginç olduğu kadar da çarpıcı bazı gelişmeler yaşandı.

YILDIRIM JEST BEKLEDİ, GERİ ÇEVRİLDİ

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım,
Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’dan küçük bir jestle 22 yıl 4 aylık süreyi yuvarlayarak 22 yıla çekmesini istedi. Ortaklık, kabul etmedi. Yıldırım, bu talebinin geri çevrilmesinin ardından konuyu bir daha hiçbir biçimde gündeme getirmedi. YPK’nın sekreteryasını üstlenen Devlet Planlama Teşkilatı’nın (DPT) bir görüşü, Bakan Yıldırım’ın 4 aylık indirim talebini geri çeviren NurolÖzaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’a 6 ay ek süre avantajı sağladı.

6 AYLIK PİYANGO VURDU

Ulaştırma Bakanlığı, 22 yıllık 4 aylık işletme ve yapım süresinin, Karayolları Genel Müdürlüğü ile konsorsiyum arasında proje için imzaların atılmasının ardından başlayacağı görüşünü ortaya koydu. Ulaştırma Bakanlığı, bu tür yapişlet-devret (YİD) projelerinde uygulamanın bu yönde olduğuna dikkat çekti. DPT, söz konusu sürenin, konsorsiyumun proje için kredi bağlantısı yapmasıyla başlayacağı görüşünü öne sürdü. Ulaştırma Bakanlığı ile DPT, görüş ayrılığını gidermek için günlerce görüşme yaptı. DPT’nin görüşü benimsendi. Bu görüş, Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’a, 6 ay ek süre avantajı sağladı. Buna göre işletme ve yapım süresi, Karayolları Genel Müdürlüğü ile konsorsiyum arasında proje için imzaların atılmasını izleyen 6 ay sonra başlayacak.

YPK’DAN ONAY BEKLENİYOR

Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri, ihalenin bu ay içinde YPK’nın imzasına açılabileceğine işaret ederek, “En kısa sürede yükleniciyle sözleşme imzalamayı hedefliyoruz. Bu büyük projenin temeli en kısa sürede atılacak” dedi.

İHALE TARİHİ İKİ KEZ ERTELENDİ

15 yıllık bir geçmişi bulunan İzmir Körfez Geçişi Projesi daha önce iki kez ertelenmişti. İhale şartnamesinde daha önce 7 Ekim 2008 olarak açıklanan tarih daha sonra 18 Aralık 2008 olarak belirlendi. Ardından da son olarak 9 Nisan 2009’da karar kılındı. 19 Haziran günü yapılan ihalede Nurol’un başını çektiği konsorsiyum, Cengiz İnşaat-Kolin-Mapa ve Limak’tan oluşan grup ile yarışmıştı.

HAZİNE RİSK YAPISINI BİLMİYOR OLACAK

Hazine Müsteşarlığı da ileride doğabilecek riskleri göz önünde bulundurarak, yüklenici Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay’ın finansörlerle yapacağı görüşmelerde yer almak istedi. Hazine Müsteşarlığı’nın bu konudaki talebinin gerisinde, “Yüklenici, ileride herhangi bir nedenle projeden çekildi. Hazine, projeyi üstlenmek zorunda kalacak. Hazine; kredi koşullarını, riski ve finansman yapısını bilmeli” görüşü yatıyor. Hazine Müsteşarlığı ile Ulaştırma Bakanlığı bu konuda da uzun süre görüş alışverişinde bulundu. Ortak bir noktada buluşuldu. Buna göre Hazine Müsteşarlığı, kredi görüşmelerinde yer almayacak. Yüklenici, herhangi bir nedenle projeden çekildiğinde, kredi faizi yüklenicinin çekildiği tarihteki güncel oranlar üzerinden hesaplanacak.

OTOMOBİLLER GEÇİŞ BAŞINA 35 DOLAR ÖDEYECEK

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze’den başlayacak ve Körfez’i köprüyle geçerek Orhangazi’ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir’den geçerek İzmir’e uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olacak. Karayolu ile 6.5 saat olan İstanbul-İzmir seyahat süresi bu yolun yapılması ile birlikte 3.5 saate inecek. Yani yol bir anda üç saat kısalmış olacak. Seyahatin kısalmasıyla yıllık 870 milyon TL tasarruf sağlanacak. Proje kapsamında İzmit’e, dünyanın en uzun asma köprüsü yapılacak.


Gebze-Yalova arasında körfez geçişini kullanan otomobiller 35 dolar geçiş ücreti ödeyecek. Kamyon ve otobüslerde bu rakam 50 dolara çıkacak. Otoyolda her


kilometre başına da 0.05 dolar talep edilecek.


Önemli Haberler
Sık Sorulan Sorular
ÇALIŞAN SAYISI 50 DEN AZ OLAN İŞLETMELERDE İŞLETME BELGESİ GEREKLİMİDİR? ?
Sanayi den sayılan isyerlerinde 50 kisinin altında isci calıstıran yerlerin isletme belgesi alma zor...

12.10.2004 öncesi yapılan binalarda İskan Belgesi ?
12.10.2004 öncesi yapılan binalar için; işletmenin 12.10.2004 tarihinden önce yapıldığını kanıtlayan...

Tüm Sorulan Sorular »»»
Netport İletişim
PERPA TİCARET MERKEZİ A BLOK 13.KAT NO:2100
OKMEYDANI  ŞİŞLİ İSTANBUL

Tel :
0 (212) 210 88 48
Faks : 0 (212) 210 88 50
info@netportharita.com.tr